جمعه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱

نمادهای ملی حلقه مفقوده سینمای ایران/

بهمنی: دغدغه‌ای برای تولید فیلم با موضوع خلیج فارس وجود ندارد/ گله کنیم جلوی فیلممان را می‌گیرند!؟

حبیب الله بهمنی

سینماپرس: حبیب الله بهمنی کارگردان سینما تصریح کرد: همه ساله زمانی که مناسبت های مختلف مذهبی و ملی مثل: روز خلیج فارس، هفته دفاع مقدس یا گرامیداشت دهه فجر انقلاب شکوهمند اسلامی پیش می آید و برخی از ما هنرمندان که در سیبل این قضیه قرار داریم از مسئولان در مورد کم کاری ها گلایه می کنیم و جالب اینکه بازتابش به خودمان بر می گردد و کارهای مان متوقف می شود!

بنابراین گزارش، این کارگردان سینما در ادامه  گفتگو با سینماپرس در مورد کم کاری و بی تفاوتی جامعه سینمایی کشور اعم از مدیران و هنرمندان پیرامون ساخت آثاری با موضوع نمادهای ملی همچون خلیج فارس گفت: هر چه در مورد این مسائل حرف بزنیم به خودمان بر می گردد. ما در مورد مسائل کلان مختلف صحبت می کنیم گاهی از برخی مسائل به وجود آمده به نوعی دلخور هستیم و گاهی هم از سایر مسائل جاری دفاع می کنیم که البته این دفاع موجب می شود حتی جلوی فیلممان را بگیرند و دود این گله به چشم خودمان می رود.

وی در ادامه افزود: نیازهای عرصه فرهنگ و هنر در دست حامیان و متولیان است و همه ساله متاسفانه مدیران ادوار مختلف با سکوت کار خود را به پیش می برند.

بهمنی  گفت: سی سال است که مسئولین نسبت به خیلی مضامین مهم  و اساسی سینما بی تفاوت هستند و باید قبول کرد برای بسیاری از مضامین مهم در سینما کم کاری صورت گرفته است. راه حل این قضیه هم مدام گله کردن از شرایط موجود در رسانه های مختلف نیست، به نظر می رسد که در این زمینه متولیان اصلاً احساس نیاز به خلق اثر نمی کنند در نتیجه محصولی هم تولید نمی شود.

کارگردان «زندانی 707» یادآور شد: ما هنرمندان و البته سینماگران علاقه مند هستیم در مورد مسائل مختلف آثاری تولید کنیم. موضوعات پیرامون یک رخداد را به تصویر بکشیم. البته ساختن فیلم در مورد خلیج فارس و پرداختن به نمادهای ملی حتماً باعث رونق و اعطلای هر چه بهتر سینما ما می شود اما به نظر می رسد در این امر مسئولین ما هیچ هدفی را دنبال نمی کنند.

کارگردان «شب کایت ها» گفت: جریان مدیریت سینما کار خود را می کند و هنرمندان هم به شیوه خود عمل می کنند و به ظاهر همه چیز رو به راه است و همه دارند راهش خودشان را طی می کنند.

کارگردان «سیب و سلما» در پایان این گفت وگو، خاطرنشان کرد: وقتی امکانات سوپر میلیاردی در سینما وجود دارد می توان در مورد خلیج فارس هم فیلم فاخر و ارزشمند ساخت  و باعث رونق هر چه بهتر سینما شد اما متولیان و برخی هنرمندان در این زمینه علاقه ای نشان نمی دهند یا اگر برخی از آن ها  علاقه مندی دارند ترکیب آن ها یک ترکیب منسجم و  کامل را ایجاد نمی کند. هنرمندان و مدیران هر دو باید دست به دست هم دهند تا بتوان این گونه مضامین را ساخت و باعث رشد سینمای ایران شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.